Wdrożenie Akeneo PIM w eobuwie.pl

Czytaj dalej
Wdrożenie Akeneo PIM w eobuwie.pl

W 2020 roku zaimplementowaliśmy system zarządzania informacją produktową Akeneo PIM w Eobuwie.pl. Wartość sprzedaży firmy za tamten rok była o 52% większa, w porównaniu do roku poprzedniego.

Wyzwanie

Eobuwie.pl S.A. to lider innowacyjnych rozwiązań technologicznych w branży e-commerce, prowadzący sprzedaż obuwia, torebek i akcesoriów. Obecnie spółka z sukcesem funkcjonuje na 16 rynkach europejskich. Dostarcza klientom jedną z najszerszych ofert: ponad 140 000 produktów od ponad 560 marek. Firma kreuje trendy w branży i realizuje ambitne projekty, m.in.: udostępniając milionom Polaków przełomową usługę esize.me, która na podstawie skanu 3D rekomenduje właściwie dopasowane buty czy też tworząc koncept sklepu stacjonarnego eobuwie.pl, w którym nie eksponuje się produktów, a do ich przeglądania i zamawiania wykorzystuje się tablety. Spółka uruchomiła również własną platformę sprzedażową – Modivo z odzieżą premium.

Aby utrzymać dynamikę rozwoju, poziom sprzedaży na poszczególnych rynkach oraz zachować najwyższe standardy obsługi klienta, eobuwie.pl poszukiwało scentralizowanego i efektywnego systemu zarządzania informacją produktową dla różnych kanałów e-commerce.

Co ważne, ze względu na trwającą ciągle ekspansję zagraniczną, firmie zależało na uwzględnieniu w rozwiązaniu obsługi wielojęzyczności. 

W wyniku analizy dostępnych na rynku rozwiązań dokonano selekcji tych, które spełniają kluczowe wymagania. Wybór padł na sprawdzone rozwiązanie, czyli Akeneo PIM w wersji Enterprise Edition, a Exorigo-Upos powierzono rolę dostawcy w procesie realizacji wdrożenia.

Rozwiązanie

Przy tego typu projektach szczególnie ważne jest potwierdzenie, czy dane narzędzie spełnia wymagania klienta. Eobuwie.pl podjęło decyzję o wyborze Akeneo PIM dopiero po zrealizowaniu Proof of Concept.

Do wspólnego wykonania POC dla eobuwie.pl Akeneo zarekomendowało Exorigo-Upos – oficjalnego partnera technologicznego w Polsce, który specjalizuje się we wdrożeniach PIM. Prace na tym etapie projektu opierały się na ścisłej, partnerskiej współpracy eobuwie.pl, Akeneo i Exorigo-Upos. Wszystkim stronom zależało na weryfikacji biznesowej i technologicznej pierwotnej koncepcji rozwiązania.

“Eobuwie.pl bardzo poważnie podchodzi do rzetelności i kompletności danych produktowych rozumiejąc, jak ważne jest to dla klientów online. W ramach poszukiwania systemu, który wspomógłby dynamiczny rozwój katalogu produktowego na obecnych i nowych rynkach, jednocześnie wspierając pracę wieloosobowego zespołu zaangażowanego w tworzenie i weryfikację danych produktowych, eobuwie.pl zwróciło się do Akeneo. Stosunkowo szybko okazało się, że funkcjonalnie Akeneo PIM bardzo dobrze odpowiada na potrzeby biznesowe firmy i oczekiwania użytkowników. Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu pozostało jeszcze jedno wyzwanie – bardzo duży wolumen produktów dynamicznie zmieniających się ze względu na sezonowość. Proof of concept, przeprowadzony wspólnie z Exorigo-Upos potwierdził wysoką wydajność Akeneo PIM i ostatecznie przystąpiliśmy do realizacji wdrożenia.”


Dariusz Głażewski – Senior Business Development Manager Eastern Europe, Akeneo

Ważne było również, aby firma realizująca wdrożenie miała wiedzę i doświadczenie w obszarze e-commerce. W tym przypadku, Exorigo-Upos jako partner Adobe, był sprawdzonym dostawcą – zarówno we wdrożeniach sklepów na platformie Magento, jak również w integracjach PIM z platformami zakupowymi. Dodatkowo od ponad 20 lat firma dostarcza kompleksowe rozwiązania technologiczne dla sektora retail, w związku z tym dobrze zna jego potrzeby.

“Zależało nam na ujednoliceniu informacji produktowej w ramach grupy CCC i na sprawnym zarządzaniu nią. Po stronie firmy to ogromne wolumeny danych, które wymagają uporządkowania, a po drugiej są klienci, którzy oczekują jasnej i precyzyjnej komunikacji na temat naszej kompleksowej oferty. Stąd decyzja o wyborze Akeneo jako sprawdzonego narzędzia oraz Exorigo-Upos na partnera wdrożeniowego, który w portfolio ma wiele nowatorskich rozwiązań dla e-commerce.”

Michał Śpiewak – CTO, eobuwie.pl S.A.

Projekt realizowany był na przestrzeni kilku miesięcy, rozpoczynając od Minimum Viable Product (MVP), poprzez dostosowanie rozwiązania zgodnie z potrzebami biznesowymi eobuwie.pl S.A., aż po uruchomienie docelowej wersji. Regularnie w trakcie prac odbywały się konsultacje z Akeneo jako dostawcą rozwiązania. Stanowiło to istotne wsparcie dla zespołów po stronie klienta i dostawcy.

Wdrożenie PIM prowadzone było z wykorzystaniem metodyki Agile – zarówno w obszarze developmentu, jak również w zakresie zarządzania projektem. W efekcie powstało rozwiązanie dokładnie przetestowane przez użytkowników i spełniające oczekiwania odbiorców końcowych.

“Wspólnie z zespołem Eobuwie.pl i Akeneo zdecydowaliśmy się na wdrożenie w pierwszym kroku wersji MVP (minimum viable product), która miała na celu uruchomienie najważniejszych biznesowo funkcjonalności. Takie podejście zaowocowało szybkim wdrożeniem działającego systemu, który
pozwala na łatwe zarządzanie danymi o produktach na wielu rynkach i wielu platformach oraz automatyzację procesów. Pozwoliło to również na równoległe poprowadzenie prac po stronie systemów, które czerpią dane z Akeneo.
W przypadku tego projektu istotnym aspektem była skala wdrożenia, ilość zintegrowanych systemów, wielkość katalogu produktów i zróżnicowanie rynków. Kluczowy był odpowiedni dobór rozwiązań, które zapewniają wysoką wydajność platformy PIM, a co za tym idzie pozwalają na dynamiczny rozwój.”

Adrian Liwiński – CTO zespołu E-commerce, Exorigo-Upos S.A.

Rezultat

Obecnie z PIM Akeneo w pełni korzystają wszystkie witryny Modivo. Eobuwie.pl, Exorigo-Upos i Akeneo współpracują na bieżąco w zakresie utrzymania i dalszego rozwoju rozwiązania.

“Według raportu Statista DigitalMarket Outlook, Polska plasuje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie. A jak wskazują najnowsze wyniki sprzedaż eobuwie.pl w całym 2020 roku wzrosła do 2,2 mld zł (+52% r/r), przy marży EBITDA na poziomie 9,0%. Cieszymy się, że jako Exorigo-Upos mamy okazję wdrażać rozwiązania, takie jak platformy e-commerce czy Akeneo PIM, które przyczyniają się do tego sukcesu i wspierają rozwój naszych klientów.”

Anna Schabikowska – Project Manager, Exorigo-Upos S.A.

Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem Akeneo PIM we własnej firmie, zapraszamy do kontaktu.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.