serwis terenowy, usługi dla handlu, sieci handlowe, obsługa informatyczna firm, sieć serwisowa, serwis terenowy,

Usługi

Świadczone przez nas usługi są dopełnieniem kompleksowej obsługi w dostarczaniu rozwiązań IT. Nasza oferta zawiera pełne portfolio usług, które pozwolą naszym klientom poprawić elastyczność, zredukować koszty a przede wszystkim osiągnąć sprawność operacyjną, która w krótkim okresie przełoży się bezpośrednio na wynik finansowy.

W swojej ofercie posiadamy liczne usługi wspierające zarówno pracę biur jak i placówek handlu detalicznego. Od ponad 20 lat rozwijamy i udoskonalamy nasze procesy świadczenia usług, swoim klientom zapewniamy usługi na najwyższym poziomie. 

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszych usług. 

Usługi

Service Desk

Nasza usługa Service Desk to centrum kontaktu dla obsługiwanych przez nas klientów.

Serwis terenowy

Całodobowe wsparcie informatyczne i techniczne obejmujące serwis urządzeń i aplikacji, niezbędnych w pracy placówki handlowej.

Service Desk

Nasza usługa Service Desk to centrum kontaktu dla obsługiwanych przez nas klientów, zapewniamy zdalne wsparcie techniczne, jeden punkt kontaktu dla placówek handlowych i pracowników biur. W każdym przypadku zgłoszenia są natychmiastowo rejestrowane, analizowane i przekazywane do realizacji, każdy z etapów realizacji zgłoszenia jest monitorowany. Od ponad 20 lat rozwijamy i udoskonalamy nasze procesy świadczenia usług serwisowych. Jesteśmy liderami w zakresie dostarczania serwisu dla firm zajmujących się handlem detalicznym. Pracujemy 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Nasze procesy są zaprojektowane zgodne z najlepszymi praktykami ITIL. Umożliwia nam to swobodną integrację i łatwą komunikację z procesami naszych klientów. Posiadamy doskonałe narzędzia do zarządzania procesami IT. Posiadamy zaawansowaną centralę telefoniczną. Jesteśmy w stanie monitorować i raportować niemalże dowolne KPI.

Co najważniejsze, szybkość dostarczenia usługi, satysfakcja użytkowników oraz realne poszukiwanie przyczyny źródłowej problemu jest podstawą kultury organizacyjnej całej Grupy Exorigo-Upos.

ServiceDesk Grupy Exorigo-Upos, jest zbudowany i rozwijany zgodnie z najlepszymi praktykami ITIL.

  • 1 poziom (w zależności od rodzaju kontraktu), pełni różne funkcje. Począwszy od funkcji Call Center aż po typowy Service Desk. W zakres odpowiedzialności ServiceDesk wchodzi nadzór nad całym procesem obsługi zgłoszenia. Jeżeli konieczne, również koordynacja i współpraca z innymi dostawcami oraz partnerami klienta.
  • 2 poziom, wsparcie dla aplikacji i procesów biznesowych, zarządzanie problemami. Optymalizacja dostarczanych usług, systemowa eliminacja powtarzających się Incidentów i błędów z systemów.
 

Serwis terenowy

Naszym klientom zapewniamy pełne, całodobowe wsparcie informatyczne i techniczne obejmujące serwis drukarek i urządzeń fiskalnych, sprzęt komputerowy i oprogramowanie, systemy POS, terminale kart płatniczych oraz specjalistyczne aplikacje niezbędne min. w pracy sklepu. W ramach usługi zapewniamy również krótki czas napraw, konserwacje i terminowe legalizacje sprzętu informatycznego na terenie całego kraju. Posiadamy ponad 20 letnie doświadczenie w świadczeniu usług serwisowych dla firm zajmujących się handlem detalicznym, zapewniamy sprawne i przewidywalne procesy potwierdzone wieloletnim doświadczeniem.

 

Dzięki gęstej sieci serwisowej, w razie potrzeby do zlecenia dojeżdżamy w nie dłużej niż w 2 godz. W pracy serwisu terenowego stosujemy m.in. narzędzia ITIL, Lean management, dzięki czemu  współpraca z nami jest przewidywalna, a komunikacja i metody raportowania ustandaryzowane. Posiadamy zaawansowany system informatyczny do zarządzania serwisem rozproszonych lokalizacji. Narzędzie to, pozwala na pełną integrację z procesami i systemami ServiceDesk naszych klientów. Doskonale rozumiemy czym jest "sezon handlowy" dla firmy zajmującej się handlem.

W ramach struktury Serwisu Terenowego funkcjonują: centra logistyczne, certyfikowane laboratoria, biura serwisowe zlokalizowane na terenie całego kraju, oraz liczne grono wykwalifikowanych techników serwisowych.

 

Usługi IMAC/D

Kompleksowa obsługa przy przygotowaniu nowych stanowisk pracy (hardware/software)

Wsparcie biura

Usługa przeznaczona dla firm, pragnących zapewnić swoim pracownikom szybkie i sprawne wsparcie informatyczne

Usługi IMAC/D

Usługi IMAC/D (install move add change disposal) to kompleksowa obsługa przy przygotowaniu nowych stanowisk pracy (hardware/software – przygotowanie i instalacja,) instalacji nowego sprzętu czy modyfikacji istniejącej infrastruktury informatycznej oraz przenoszeniu przy przeprowadzkach całych biur, jak również usuwaniu stanowiska pracy, demontaż czy utylizacji sprzętu. W ramach wsparcia jest zapewniane bezpieczeństwo oraz poufność danych na najwyższym poziomie.

Wsparcie biura

Szybka naprawa komputera, w razie potrzeby sprzęt zastępczy, synchronizacja danych między komputerem a telefonem, dostępność 7/24 to w tej chwili standardowe potrzeby każdej dynamicznej firmy.

Nasza usługa Wsparcia biura przeznaczona jest dla firm pragnących zapewnić swoim pracownikom szybkie i sprawne wsparcie informatyczne. W zależności od potrzeb klienta i liczby użytkowników w danym biurze zapewniamy:

  • wsparcie zdalne
  • dojazd serwisanta w krótkim czasie
  • wsparcie on-site w godzinach pracy biura poprzez jedną lub więcej osób (Rezydentów) rezydujących na miejscu w biurze klienta.

Posiadamy duże doświadczenie w masowym przygotowaniu stacji roboczych oraz przenoszeniu biur. W ramach usługi nasz serwisant przygotuje, skonfiguruje i podłączy sprzęt w miejscu pracy użytkownika jak również udzieli pomocy technicznej w obsłudze i konfiguracji programów i aplikacji oraz telefonów komórkowych. W ramach wsparcia zapewniamy bezpieczeństwo oraz poufność danych na najwyższym poziomie.

Teletechnika, Okablowanie strukturalne

Realizacja sieci komputerowej od analizy potrzeb, poprzez wycenę kosztorysową do nadzoru i realizacji inwestycji.

Backup i archiwizacja

Doradztwo w wyborze najlepszego rozwiązania, projekt oraz wdrożenie w celu stworzenia systemu bezpieczeństwa danych.

Teletechnika, Okablowanie strukturalne

Bezpieczna i niezawodna praca systemów IT wymaga sprawnej i dobrze zaprojektowanej infrastruktury teletechnicznej, którą może dostarczyć tylko sprawdzony partner. Exorigo-Upos od wielu lat realizuje projekty teletechniczne w pełnym ich zakresie. W ramach usługi zapewniamy realizację sieci komputerowej od analizy potrzeb Inwestora, poprzez wycenę kosztorysową do nadzoru i realizacji inwestycji. Specjalizujemy się w projektowaniu, budowie i rozbudowie sieci okablowania komputerowego dowolnego typu: zarówno na bazie kabli miedzianych jak i światłowodowych. W zakres usługi wchodzi też okablowanie teleinformatyczne, instalacje zasilające oraz instalacje niskoprądowe.

Zespół naszych ekspertów pracuje zgodnie z wytycznymi branżowymi dla tego typu projektów. Stosujemy najwyższej jakości produkty, które gwarantują niezawodne działanie, zgodność ze standardami oraz łatwość modernizacji i rozbudowy w przyszłości. Wszystkie zainstalowane sieci komputerowe i sieci zasilające są weryfikowane poprzez wykonanie pomiarów dynamicznych dla kat. 5, 5e lub 6 oraz pomiarów elektrycznych w pełnym zakresie.

Backup i archiwizacja

Efektywne zarządzanie organizacją wymaga gromadzenia i przetwarzania ogromnej ilości danych. Wyzwaniem staje się posiadanie sprawnego systemu ich zabezpieczenia, a w razie konieczności szybkiego odzyskania. Bezpieczeństwo danych, zarządzanie kopiami zapasowymi i archiwizacja są czasochłonne, złożone i wymagają dodatkowego zaangażowania pracowników.

W ramach usługi doradzamy w wyborze najlepszego dla naszych klientów rozwiązania, projektujemy to rozwiązanie w zależności od potrzeb i wymagań klienta oraz wdrażamy je według zaakceptowanego projektu. Nasi eksperci posiadają certyfikaty potwierdzające kompetencje w zakresie stosowania czołowych rozwiązań backupowych, a także doświadczenie w projektowaniu rozwiązań backupowych, zarówno dla małych i dużych firm.
 

Doradztwo

Doradztwo w zakresie backupu i archiwizowania oferowane przez naszą firmę, pozwoli Państwu odnaleźć się w gąszczu nowinek i wyselekcjonować te, które przyniosą najwięcej korzyści. W ofercie znajdują się tradycyjne konsultacje, które opierają się na oferowaniu usług doradczych świadczonych  przez specjalistów posiadających ekspercką wiedzę w sposób obiektywny, z dołożeniem szczególnej dbałości o Państwa interes. Doświadczeni specjaliści wskażą możliwe kierunki rozwoju, słabe i mocne strony obecnego rozwiązania znajdującego się w państwa firmie, przeanalizują obecną sytuację i wskażą możliwe ścieżki optymalizacji, sprawdzą poprawność obecnych rozwiązań backupowych, tak aby Państwa dane były bezpieczne i możliwe do szybkiego odtworzenia.
 

Projektowanie

Systemy backupu i archiwizacji projektuje się w oparciu o ilość i charakter składowanych danych, rozmieszczenie w sieci, wymagania poszczególnych działów jak i wymagania prawne związane z przechowywaniem informacji. Proces projektowania uwzględnia możliwości finansowe klienta, obecną infrastrukturę, jak i chęć rozbudowy w okresie długofalowym.  Projekt może być wykonywany w ścisłej współpracy z pracownikami klienta lub też na podstawie wymagań dostarczonych przez klienta. Pracownicy Exorigo-Upos posiadają certyfikaty potwierdzające ich kompetencje w zakresie stosowania czołowych rozwiązań backupowych, a także doświadczenie w projektowaniu rozwiązań backupowych, zarówno dla małych jak i dużych firm.
 

Wdrożenie

Doświadczeni specjaliści przeprowadzą wdrożenie rozwiązania backupowego w Państwa firmie na podstawie wcześniej zaakceptowanego projektu. Zakres prac  może obejmować złożenie zamówień na potrzebne oprogramowanie i hardware, dostosowanie obecnej infrastruktury, instalacje oprogramowania na serwerach dowolnego typu (bazodanowych, file serwerach, aplikacyjnych itp.)  jak i na poszczególnych stacjach roboczych. Wdrożenie kończy się  przeprowadzeniem testów wewnętrznych oraz  testach i akceptacji  po stronie Klienta.  Instalacja może odbywać się bezpośrednio (on-site) lub poprzez zdalne łącze VPN tak by zminimalizować obciążenie klienta. Na zakończenie wdrożenia Klient otrzymuje kompletną dokumentację, obejmującą opis prac instalacyjnych, konfiguracje, oraz zestaw procedur opisujących backup i odtwarzanie dla poszczególnych systemów.
 

Wynoszenie na zewnątrz

Standardy międzynarodowe wymagają posiadania  kopii backupu w bezpiecznym miejscu.  Jedną z możliwości jest przechowywanie nośników magnetycznych (dyski, taśmy itp.) w specjalnych szafach  np. ognioodpornych znajdujących się poza obszarami serwerowni,  tzw. „Backup offsite".  Na podstawie wcześniej zdefiniowanych potrzeb, ustala się cykliczność  tych działań.
 

Aktualizacje

Archiwizacja i backup nie jest martwym elementem systemu z punktu widzenia systemowego, rozwija się zarówno oprogramowanie, wykorzystywany sprzęt jak i potrzeby klienta, a także wymagania prawne. Rozwój ten narzuca potrzebę aktualizacji rozwiązania, zarówno w zakresie typowo softwarowym/hardwarowym, jak i po stronie logistycznej rozwiązania. Administratorzy backupu mogą cyklicznie proponować modyfikacje systemu w zależności od potrzeb klienta i rynku.

Wiodącymi produktami, które z powodzeniem proponujemy naszym klientom są produkty IBM Tivoli. Rodzina produktów IBM Tivoli posiada szerokie portfolio rozwiązań do zarządzania bezpieczeństwem danych na:

  • wirtualnych serwerach,
  • systemach poczty,
  • serwerach plików,
  • bazach danych,
  • aplikacjach i systemach ERP,
  • serwerach typu mainframe oraz desktopach.

Bezpieczeństwo informacji

Kompleksowe systemy bezpieczeństwa informacji, wspierane przez zespoły ekspertów.

Zarządzanie siecią informatyczną

Zarządzanie siecią informatyczną oraz serwerami opartymi o systemy operacyjne Linux.

Bezpieczeństwo informacji

Kompleksowe podejście do tematyki bezpieczeństwa, ma jedynie sens kiedy dotyka wszystkich aspektów funkcjonowania organizacji tzw. „end to end security". Jako firma współpracująca z największymi polskimi przedsiębiorstwami dużą uwagę przykładamy do obszaru związanego z bezpieczeństwem informacji. Na podstawie doświadczeń własnych i naszych partnerów, stworzyliśmy zespół ekspertów wspierających kompleksowe podejście do bezpieczeństwa informacji.

Firmę rozpatrujemy w kategoriach bezpieczeństwa fizycznego i środowiskowego, zasobów ludzkich, zgodności z wymogami formalno-prawnymi, bezpieczeństwa procesów, wreszcie bezpieczeństwa informacji, w tym sieci, serwerów, systemów IT. Nasz zespół składa się z certyfikowanych ekspertów, posiadających poniższe kwalifikacje: CISSP, CISA, audytor wiodący ISO 9001, audytor wiodący ISO 27001, audytor wiodący ISO 20000 (ITIL), audytor wiodący ISO 22301 (BCM), menedżer ryzyka ISO 31000, etyczny haker C | EH. Działamy w obszarach: audytu zewnętrznego, wsparcia audytu wewnętrznego, wdrożenia systemów (ISO 27001, PCI DSS, ISO 22301), integracji systemów zarządzania, integracji systemów IT z systemami zarządzania.
 

Rekomendacja D

W zakresie „Rekomendacji D" oferujemy kompleksową usługę związaną z audytem, wsparciem wdrożenia, utrzymaniem zgodności. Co niewątpliwie nas wyróżnia na tle innych firm oferujących tego typu usługi to skład osobowy i sposób „podejścia" do tematu. W składzie osobowym mamy: osobę opiniującą „Rekomendację D", osobę zawodowo zajmującą się ryzykiem operacyjnym, 2 audytorów wiodących PN-ISO 27001, osoby z certyfikacjami CISSP, CISA.
 

Usługi dla kart kredytowych / płatniczych

Jesteśmy dostawcą wiodącego na polskim rynku systemu płatności elektronicznych dla dużych sieci handlowych. Znamy dokładnie specyfikę biznesową, techniczną, wymogi bezpieczeństwa związane z obrotem elektronicznym. Oferujemy usługi tworzenia oprogramowania na karty EMV, co może dla Banku oraz klientów Banku stanowić atrakcyjny element przewagi konkurencyjnej. Oferowane przez Bank w ramach tej usługi karty mogą zawierać wiele funkcjonalności: karty debetowej, karty kredytowej, debetu w koncie, programu lojalnościowego. Wszystko w ramach 1 karty EMV.
 

PCI DSS

W zakresie „PCI DSS" oferujemy kompletną usługę polegającą na audycie, wsparciu wdrożenia, wsparciu w utrzymaniu zgodności. W zakresie PCI mamy za sobą udane wdrożenia u polskich acquier'ów ora merchantów (sieci handlowych). Niewątpliwą zaletą naszej usługi jest możliwość szerszego spojrzenia na kwestię bezpieczeństwa i integrację zabezpieczeń wymaganych przez PCI z innymi wymogami, np. „Rekomendacją D".
 

Integracja systemów bezpieczeństwa, bezpieczeństwo teleinformatyczne, audyt teleinformatyczny

Jesteśmy integratorem systemów bezpieczeństwa. Co niewątpliwie wyróżnia nas na rynku to wielowymiarowe podejście do tematyki bezpieczeństwa. Źródłem doboru metodologii wdrożeniowej systemu bezpieczeństwa jest analiza ekspozycji na ryzyka w obszarze IT. Dopiero po analizie ryzyka, analizie wpływu na organizacje proponujemy wdrożenie adekwatnych zabezpieczeń. W zakresie audytu teleinformatycznego posiadamy kompetencje w obszarach PCI DSS, ISO 27001. Przeprowadzamy skany podatności oraz testy penetracyjne zgodne z metodyką PCI DSS.
 

Plany ciągłości działania, disaster recovery

Tworzymy plany ciągłości działania oraz procedury disaster recovery w oparciu o metodologię ISO 22301. W trakcie wdrożenia przeprowadzamy jakościową bądź ilościową analizę ryzyka w oparciu o metodologię PN-ISO 31000. W zakresie wdrożenia jest również dobór właściwej metodologii testowej, adekwatnej do ekspozycji na ryzyka.

Zarządzanie siecią informatyczną

Zarządzanie siecią informatyczną oraz serwerami opartymi o systemy operacyjne Linux.

Zaawansowane sieci informatyczne to idealny fundament do budowy wysokopoziomowych rozwiązań informatycznych.  Nasz zespół inżynierów sieciowych zlokalizowany jest w trzech biurach na terenie Polski, a ścisła współpraca z zespołem serwisu terenowego gwarantuje sprawną obsługę sieci informatycznych na terenie całej Polski oraz poza jej granicami.

Celem usługi jest zapewnienie sprawnej komunikacji pomiędzy zasobami informatycznymi firmy z zachowaniem najlepszych informatycznych praktyk, indywidualnych wymagań oraz najwyższych norm bezpieczeństwa.
 

Zakres usług:

  • Prowadzenie dokumentacji,
  • Routing i  switching,
  • Sieci bezprzewodowe,
  • Bezpieczeństwo sieci,
  • Rozwiązania serwerowe,
  • Monitoring sieci i serwerów.

Korzyści usługi:

  • Aktualna dokumentacja sieci oraz serwerów Linux,
  • Infrastruktura zgodna z najlepszymi praktykami informatycznymi,
  • Wykorzystanie zaleceń producentów rozwiązań,
  • Możliwość skupienia się Klienta na podstawowej działalności biznesowej.

Data Center

Zarządzanie zasobami serwerowymi. 

Audyt sieci informatycznej

Audyt sieci informatycznej oraz serwerów opartych o systemy operacyjne Linux.

Data Center

Kluczem do uzyskania wysokiej dostępności systemów jest umieszczenie infrastruktury informatycznej w pomieszczeniach o odpowiednio dobrej jakości zasilania, chłodzenia, zabezpieczeń fizycznych, systemów gaszenia i łącz sieciowych.

Grupa Exorigo-Upos dysponuje serwerowniami o rozbudowanym zapleczu technicznym, co daje gwarancję nieprzerwanej pracy urządzeń. Parametry serwerowni są monitorowane w trybie ciągłym, dzięki czemu ewentualne problemy mogą być rozwiązane odpowiednio szybko, bez szkody dla dostępności systemów informatycznych. Dodatkowo nasi inżynierowie cyklicznie wizytują pomieszczenia kolokacji, w celu dodatkowej weryfikacji poprawnego działania wszystkich elementów infrastruktury.

Audyt sieci informatycznej

Usługa polega na przeprowadzeniu wizji lokalnej, wywiadów oraz zebraniu informacji na temat obecnej konfiguracji urządzeń, topologii sieci, a także na zebraniu informacji o procedurach obowiązujących w organizacji mających wpływ na infrastrukturę informatyczną.

Wynikiem audytu jest dokumentacja audytowa zawierająca zarówno zebrane informacje przedstawione w usystematyzowanej formie, jak również wnioski audytora oraz ewentualną wycenę budżetową przeprowadzenia zmian w infrastrukturze sieciowej i serwerowej.

Obszary audytu sieci:

  • Topologia,
  • Bezpieczeństwo,
  • Wydajność.

Obszary audytu serwerów Linux:

  • Wydajność,
  • Bezpieczeństwo.
     

Korzyści usługi:

  • Skondensowana dokumentacja aktualnego stanu infrastruktury sieciowo-serwerowej,
  • Rekomendacje bazujące na tzw. dobrych praktykach informatycznych,
  • Rekomendacje bazujące na tzw. zaleceniach producenta rozwiązania,
  • Rekomendacje bazujące na doświadczeniu wdrożeniowo-utrzymaniowym Grupy Exorigo-Upos w obszarze objętym audytem,
  • Podstawa do opracowania planów rozwoju dla infrastruktury,
  • Ocena służb utrzymujących infrastrukturę.

Intranet

Wdrożenie i kastomizacja systemu Intranet umożliwi stworzenie zintegrowanego systemu komunikacji wewnątrz firmy.

Inwentaryzacja

Inwentaryzacja środków trwałych, wyposażenia oraz towarów handlowych na terenie całej Polski

Intranet

Wdrożenie i kastomizacja systemu Intranet umożliwi stworzenie zintegrowanego systemu komunikacji wewnątrz firmy, w oparciu o zestaw narzędzi umożliwiających dostęp do nich z poziomu przeglądarki, dostepny jedynie na pracowników danej firmy.

Wdrażany przez Exorigo-Upos Intranet ma wiele korzyści i jest narzędziem przeznaczonym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jego szeroka funkcjonalność jest najbardziej odpowiednia dla firm o rozproszonej strukturze. Tworzy ona centralę informacji i ujednolicony system komunikacji dla firm z oddziałami, niekiedy położonymi w odległych od siebie lokalizacjach.

Inwentaryzacja

Grupa Exorigo-Upos proponuje rozwiązania pozwalające uniknąć niedogodności wynikających z przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji wyłącznie siłami własnymi firmy. Wykonujemy inwentaryzację środków trwałych, wyposażenia oraz towarów handlowych na terenie całej Polski. Potrafimy w krótkim okresie czasu zapewnić liczny, profesjonalny i  doświadczony zespół, zorganizujemy remanent w sposób sprawny, szybki i dokładny, sporządzamy analizy i zapewniamy obiektywizm w prezentacji wyników remanentu.

Inwentaryzację przeprowadzamy zgodnie z ustaloną z Klientem procedurą za pomocą własnych kolektorów danych. Korzystamy z  autorskiego oprogramowania do obsługi procesu inwentaryzacji, kolektorów danych i komputerów w zakresie baz towarowych liczących nawet 1 milion rekordów. Realizujemy ponad tysiąc inwentaryzacji rocznie.

Outsourcing wydruku

Usługa outsourcingu wydruku pozwala na znaczną redukcję kosztów wydruku w organizacji

Outsourcing wydruku

Usługa outsourcingu wydruku pozwala na znaczną redukcję kosztów wydruku w organizacji, a także zwiększa bezpieczeństwo drukowanych dokumentów i pozwala na lepsze planowanie budżetów związanych z wydrukami.


Korzyści: 

  • Eliminacja wszystkich kosztów związanych z obsługą serwisową, stawki uzależnione od ilości wykonanych wydruków/kopii,
  • Brak kosztów związanych z zakupem i dostawą urządzeń,
  • Bezpłatna dostawa materiałów eksploatacyjnych w ciągu 24 godzin w dni robocze,
  • Bezpłatny odbiór i ekologiczna utylizacja zużytych materiałów eksploatacyjnych w ciągu 24 godzin od zamówienia w dni robocze,
  • Rozliczenie na podstawie ilości wydruków lub innej dopasowanej do Klienta formy rozliczenia,
  • Pełna i profesjonalna opieka serwisowa przez cały okres trwania umowy bez dodatkowych opłat,
  • Możliwość korzystania z najnowszych rozwiązań druku dopasowanych bezpośrednio do potrzeb Klienta.